Campagne manager bij Plus Retail
Het is altijd fijn dat je weer gevraagd wordt voor een nieuwe opdracht bij een bekende opdrachtgever. Het voelde als thuiskomen bij PLUS. In de periode juli 2019 t/m februari 2020 heb ik het campagneteam versterkt op verschillende campagnes. Vanaf oktober 2019 werd ik ook betrokken bij het digital team voor het ontwikkelen van diverse socialmedia activatie’s van de kerstcampagne.
De afgelopen maanden hebben we wederom met heel veel plezier samengewerkt met Miranda. Met haar kennis en ruime ervaring en nét dat beetje extra liefde voor ons merk hebben we een langdurige contenttactiek neergezet voor de PLUS socialmediakanalen. Dit heb je naadloos aan laten sluiten binnen de totale contentstrategie, geïntegreerd binnen de spaar- en merkcampagnes van PLUS.
– Annemiek Moerman (Teamlead Digitale Communicatie at PLUS Retail)
Alle supermarkten in Nederland zijn het hele jaar door goed zichtbaar met veel campagnes. Bij PLUS is dit niet anders en is de jaarplanning dan ook goed gevuld met leuke activaties en mooie themacampagnes. In de periode juli 2019 t/m februari 2020 heb ik als campagnemanager aan de volgende campagnes meegewerkt:
- Kruidensjeffies, campagne gericht op kinderen waarbij zij konden sparen voor kruidenplantjes
- Boodschappenpakket – spaaractie gericht op klanten waarbij zij konden sparen voor een mooi gevuld boodschappenpakket ter waarde van 50 euro
- Sinterklaas campagne
- Kerstcampagne, één van de belangrijkste campagnes van het jaar.
- MVO thema campagne
- Laagblijvers campagne nieuwe jaar
- Voorbereidingen op pasen
Beelden zeggen meer dan woorden, vandaar hieronder het resultaat van een aantal campagnes waarbij ik betrokken was:
De hoge campagnedruk door het jaar heen in combinatie met veel touchpoints en communicatie is voor de campagnemanagers een grote uitdaging in de hoeveelheid werk. Vandaar dat mijn hulp op een aantal onderdelen van de campagnes is ingezet. Hiermee werd de werkdruk bij het campagneteam beter verdeeld en kon er meer aandacht besteed worden aan de content.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Doorvertaling van de kerstcampagne naar socialmedia
- Content ontwikkelen voor advent kalender
- Aansturen bureau op socialmedia van de kerstcampagne
- PR-activatie kerst (zie video hieronder)
- Beheer Instagram tijdlijn en story’s
- Socialmediakalender 2020
- Socialmediastrategie 2020
- Opstellen contentkalender 2020
- Ontwikkeling allways-on formats voor socialmedia
- Interne communicatie rondom campagnes
- Ontwikkelen instore middelen voor campagnes
Interim digital campagnemanager periode mei 2018 – december 2018
In deze periode was ik verantwoordelijk voor de doorvertaling van de campagnes van PLUS Supermarkt naar de online kanalen & social media. Ik heb meegewerkt aan loyaliteitscampagne‘s in samenwerking met Brabantia, Disney & The voice of Holland. Daarbij was ik betrokken bij de online campagnes voor e-commerce, always-on-content & dé online campagne van het jaar, ‘kerst’.
Binnen deze functie heb ik verschillende taken vervult zoals: content productie, aansturen creatieve bureaus & influencers, online commercial producties, owned & paid social-mediamanagement, social media manager, implementatie SDK & mobile analytics en in samenwerking met culinair platform 24Kitchen diverse content producties begeleid.
Hieronder een paar mooie producties waar ik bij betrokken was:
Vlog serie – vanuit de winkels kwam de vraag over meer uitleg van de gadgets waarvoor je kon sparen tijdens deze actie van the Voice of Holland. Hiervoor hebben we binnen korte tijd een leuke vlog serie ontwikkeld met de eigen mensen van PLUS.
Kerstcampagne online:
Hoe haak je aan op het mooie verhaal van kerst waarbij de hoofdcommercial van Plus weer een mooi emotioneel verhaal laat zien. In de tweede fase van deze campagne spelen we in op de rol van lekker eten, samen bereiden en genieten van familie tradities ook al kan je geliefd familie lid er niet altijd bij zijn.